reklama

Skúsenosť

Poisťovne prehlasujú, že 40 – 60 % plnení zo zákonného poistného sú podvodné plnenia a aj preto sa snažia zvýšiť ročnú sadzbu zákonného poistenia. Tento rok im to úplne nevyšlo, ale čo bude budúci rok ? Dohodnú sa už všetky poisťovne a my si priplatíme ?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Je jún 2004 a ja sa presúvam do Prešova riešiť nepríjemné rodinné problémy. Je jeden z mnohých smutných dní. Deň riešenia nepríjemných rodinných záležitostí, vonku neustále jemne prší, cesta je mokrá, na ceste predpísaná 40 kilometrová rýchlosť a ja si to štradujem tesne pod touto hranicou. Prejdem ľavou zátačkou, po ktorej následuje horizont a za ním rovinka, kde z pravej strany sú dve vedľajšie cesty tesne za sebou a následne jedna vedľajšia cesta zľava. Nič predo mnou, nič za mnou, iba niekde oproti sa blíži auto. Idem pomaly, keď tu odrazu z druhej pravej uličky vybehne predo mňa Opel Corsa. Pohoda. Moja rýchlosť, je dobrá, jemne pribrzdím, pretože ak zrýchli, tak je to v pohode. Ale! Opel nezrýchlil, ale zastavil bez smerového svetla v strede ulice, pretože chcel odbočiť vľavo, ale oproti sa blížilo auto. BUM, alebo pravdivejšie ŤUK. Pretože z prava sa nedalo podbehnúť. Stále pohoda. Rýchlosť bola malá a nepočítam, že škoda bude veľká. Moja AUDI 80 a Opel Corsa si dali cmuk, alebo iba taký cmučíček.Zapnem blikačky, pozriem sa za seba a keď cítim bezpečie vyjdem z auta, aby sme spolu s druhým vodičom spočítali škody. Vonku sa stretnem a slušne pozdravím s predo mnou idúcou vodičkou. Príjemná ženská (tak sa vtedy správala). Corsička mala šťastie, pretože mala ťažné zariadenie, ktoré mne pretlačilo plast nad nárazníkom a tenká lišta na mojim aute sa priamo strafila do jej hmlového zadného svetla, ktoré sa rozbilo. Mne sa okrem toho rozsypalo pravé predné svetlo, ktoré som mal už rozbité, ale prelepené a čakalo na výmenu.Nijakú inú škodu sme spoločne po obhliadke vozidiel nenašli a preto sme sa dohodli, že sa rozídeme, ja to nebudem hlásiť do poisťovne, pretože si to viem opraviť sám a odovzdal som vodičke svoju vizitku, keby náhodou potrebovala urobiť obhliadku vozidiel. Rád rozdávam kontakt na seba. Ja idiot. Nekontaktovala ma.Pokračoval som ďalej so svietiacim ale nadobro rozbitým svetlom riešiť nepríjemné rodinné problémy. Vedel som, že pred sebou mám nepríjemnejšie rozhovory ako jedno ŤUK autom.Tu sa presuniem o niekoľko mesiacov ďalej. V novembri 2004 po piatich mesiacoch dostanem list od poisťovne, kde odo mňa chcú, aby som vyplnil hlásenie o nehode, pretože na predmetnom Opli bola škola 14.800,– Sk a predmetná vodička si ju uplatnila zo zákonnej poistky a mňa uviedla ako vinníka nehody. To by bolo nič, ale vzhľadom na skutočnosť, že som škodu nenahlásil do 15 dní, tak poisťovňa voči mne chce uplatniť regres. Vo výške 20% ak škodu dodatočne nahlásim, alebo v plnej výške ak ju budú vymáhať, pretože ju nenahlásim. Takže som si zistil skutočnosti a tie boli také : Majiteľ vozidla (auto je na leasing) Opel si uplatnil škodu z havarijného poistenia a likvidátor uznal kompletnú výmenu zadného nárazníka, zadných zásterok a hmlového svetla v sume (aj keď sme dvaja vodiči po nehode nič také nevideli) 14.800,– Sk. To by ma tak nežralo, ale pri preplatení prišli na to, že im poisťovňa odpočítala spoluúčasť 5.000,– Sk a túto žiadali zo zákonného poistenia vodiča, ktorý nehodu spôsobil, ale uviedli, že nehodu som zapríčinil ja, pretože ja som bol ten vzadu.Ja spravodlivý idiot (vzhľadom na úvod tohto článku) som išiel na predmetnú poisťovňu oznámiť, že si myslím, že ich likvidátor urobil podvod, pretože takáto škoda pri nehode nebola a ja som ju nespôsobil. A týmto krokom som si poštval asi celú poisťovňu proti sebe.Na základe moje písomnej sťažnosti mi odpísali, že bohužiaľ, je im to ľúto, ale budem musieť nahlásiť predmetnú škodu a uhradiť regres, pretože som to nenahlásil do 15 dní. Nemajú moje vyhlásenie ako sa škoda stala, ale na základe skutočnosti, že ja som bol vzadu a vodička ma nahlásila za vodiča, ktorý škodu spôsobil tvrdia, že ja som ju spôsobil.Nechcú konfrontovať škodu, nechcú konfrontovať spôsob ako sa nehoda stala, ale tvrdia, že ja som vinník. Tak sa správa poisťovňa, líder na Slovenskom trhu. ALLIANZ.Definitívne som bol vytočený, keď niekedy pred týždňom mi zavolal majiteľ vozidla, že pokiaľ škodu nenahlásim, tak na mňa podá trestné oznámenie a aj svedkovia dosvedčia, že škodu som spôsobil ja. Pritom aj ja som bol sám, aj vodička bola sama a po Ťuknutí sme sa rozišli v priebehu desiatich minút.Záver : Poisťovňa nemá záujem na znížení nezákonných vyplácaní za škody, pretože keď ich na to upozorníte, tak vôbec nekonajú ako majú. Keby si na svojom dvore postavili k sebe Opel Corsa s ťazným zariadení a AUDI 80, tak by likvidátor mal okamžite trestné stíhanie na krku, ale oni obháňajú mňa.Takže poučenie : Poistite sa v ALLIANZ-i.(HA - HA). Nebuďte idiot a nedávajte nikomu kontakt na vás ak to nemusíte urobiť.eser

Slavomír Repka

Slavomír Repka

Bloger 
  • Počet článkov:  593
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nezaujíma ma, koľko stojí liter benzínu.Zaujíma ma, koľko zarábam ja.(kurňa, ten benzín je ale drahý)V roku 2005 (február) som na blogu SME začínal článkom PAŠTEKÁRIViac o mne a mojej práci nájdete na slavomir.skObývam krásnu časť zeme, nazývanú Slovensko. Bývam v dosahu hlavného mesta, ale aj hory a vodu mám blízko. Mimo rečou som východniar ;-), paštekár....Résumé môjho "NAJ" na blogu SME nájtete TU Zoznam autorových rubrík:  Moja profesiaZ pohľadu obchodníkaKonzultingCESTOVNÝ RUCHpostrehy z ciestosobný názorpohľadyAnalýzyAUTO - testNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu