Slovensko, krajina zmien, alebo zrušme štátneho úradníka

Autor: Slavomír Repka | 19.4.2011 o 10:52 | (upravené 1.9.2011 o 21:19) Karma článku: 5,89 | Prečítané:  1875x

Po dlhšej dobe som sa zastavil na Slovensku a cestoval z Bratislavy až na krajný východ. Potešila ma dialnica až po Žilinu a hlavne som sa zamyslel nad trojprúdovou cestou dialničného typu z BA do TT.

B_19.jpgZaujala ma značka B19 a hlavne chronologia jej osadenia na predmetnej ceste diaľničného typu. Podotýkam, že mi neide o spochybňovanie bezpečnosti na cestách, ani nijako netúžim po menšej prikázanej vzdialenosti a vyššej rýchlosti na predmetnej ceste. Ide mi výhradne o princíp tvorby zákonov a predpisov na Slovensku.

Všetky informácie použité v článku sú získane z internetu.

odstup.png

 

Všetko sa to začalo v novembri 2006, kedy sa na danom úseku osadili značky "Dodrž odstup" pri dodržaní maximálnej rýchlosti 130 km/hod. (Zdroj: http://www.bozpo.sk/public/poradna/doprava/06_mdpt1101.htm)

 

Následne sa z dvojprúdovej diaľnice prestavbou "stala" trojprúdová "diaľnica" s maximálnou rýchlosťou 130 km/hod a upozornením na dodržovanie bezpečného odstupu. Podľa mňa to bolo dobré riešenie, síce s nejakými chybičkami, ale ...

A potom to prišlo. (Voľby a zmena garnitúry)

Po politickej zmene na Slovensku sa štandardne robia "analýzy" (ktoré skoro nikto nevidel, ale argumentuje sa nimi stále) a jedna taká sa určite urobila aj ohľadom predmetnej trojprúdovej cesty medzi BA a TT. Záverom (predpokladám) bolo, že je potrebné zvýšiť bezpečnosť na danej ceste (lebo predchadzajúca politická garnitúra to dodrbala) a išlo sa na vec.

110.jpg

 

K 1. novembru 2010 sa osadili na predmetnej ceste značky povoľujúce navyššiu rýchlosť na danom úseku vo všetkých troch pruhoch.

 

B_19.jpg

 

 

A tieto boli následne doplnené o značku B 19, ktorá prikazuje najnižšiu povoleniu vzdialenosť od predchádzajúceho vozidla na 70 m.

 

Pozrime sa na hodnoty dopravného znalca, ktoré by sa mali dodržať pre jednotlivé rýchlosti.

tabulka.png
Zdroj: (http://franko.blog.cz/0809/bezpecny-podelny-odstup)

Záver:

1. Odborníci pri maximálnej rýchlosti 110 km/hod. doporučujú bezpečnú vzdialenosť 55 m.Keďže im ide ozaj o bezpečnosť, tak DOPORUČUJÚ k tejto vzdialenosti pripočítať 10 m.
(55m + 10m = celkom 65 m - DOPORUČENÉ)

2. Štátny úradník si "uvedomuje", že dbá o bezpečnosť nás vodičov a tak k znaleckým číslam ešte pridá ďalších 5 metrov, ALE už nám to prikáže!
(55m + 10m + 5m = celkom 70 m - PRIKÁZANÉ)

3. Policajt pokutuje pod 50 metrov. "Pri udeľovaní sankcie za nedodržanie predpisov tolerujú vzdialenosť medzi vozidlami až do 50 metrov," dodala hovorkyňa Prezídia Policajného zboru (PZ) Denisa Baloghová. Zdroj. Takže polícia rešpektuje čísla odborníkov. (Menej ako 50 m - POKUTOVANÉ)

Dajme tam značku min. 50 m a pokutujme za menej ako 50 m!

Návrh na šetrenie I.:
ZRUŠME štátneho úradníka, lebo je zbytočný. (Odborníci sa dokážu zhodnúť aj bez medzistupňa "riadenia)

Návrh na šetrenie II.:
Na predmetnej "diaľnici" by som doporučil rozdielne rýchlosti (90 km/hod - 130 km/hod - 130 km/hod) a dôsledné kontrolovanie predmetných prikázaných rýchlosti zo strany polície.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Slovák pomáha pri Mosule: Tu sa bojuje proti najväčšiemu zlu

Neumytý, neoholený, hladný. Po troch dňoch na fronte chce OLIVER VALENTOVIČ len teplú sprchu, pivo a pizzu. Pomáha pri irackom Mosule.

KOMENTÁRE

Koaličný Kotleba? Smer sa už vôbec nehanbí

Snaha kontrolovať moc je natoľko prioritná, že všetko ostatné ide bokom.


Už ste čítali?