reklama

Tour Lednice 2011. Záhrady a parky. Foto

Sobota (podotýkam, že nádherná) 9. júl 2011. Konečne sa nám podarilo ušetriť čas a po asi štyroch rokoch odkladania sme sa tam dostali. Ráno o 9:00, keď otvárajú sme vkráčali do areálu Lednického zámku na prehliadku sklenníka, parku, záhrad a vodného kanála.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Lednicko - Valtický areál na mape:

Obrázok blogu


Zdroj ďalších informácií: http://www.lednicko-valticky-areal.cz/

Osobne sme navštívili iba Lednický zámok a jeho park.

Pre začiatok je potrebné upozorniť, že je to kultúrna pamiatka a ako o takúto pamiatku sa naši bratia aj starajú, čo je vidieť na každom kroku.

Čistota, poriadok, systém, ochotný personál a všetky pozitíva ľudského správania nás "prenasledovali" celou prechádzkou týmto areálom.

Som smutný, že u nás doma takéto služby nevieme poskytovať. Škoda.

Poďme sa pozrieť na daný areál mojimi očami prostredníctvom fotoaparátu KODAK EasyShare Z7590 bez stabilizátora a bez použitia statívu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Takže nechajme reči, rečami a nechajme rozprávať svoj príbeh fotky.

Zrekonštruovaná časť zámku z jednotlivých pohľadov, pričom tie svetlé vežičky a "ornamenty" na pozadí neba dokázali vyniknúť a páčili sa mi.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Potom následoval prechod do zámockého parku.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Následovala najkrajšia a mojou milou polovičkou najočakávanejšia časť prehliadky. Sklenník.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Mňa osobne dokáže zujať "farba vo farbe". V tomto prípade zelená v zelenej.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Malá fontánka s rybníčkom a všimnite si plasticitu malých vlniek :-).

Obrázok blogu

Hniezdo

Obrázok blogu

Strašidelný kohút(isko)

Obrázok blogu

So zákradníkom sme si pokecali. Síce neodpovedal, ale čo už s ním, kamenným.
Ak by niekto chcel vedieť jeho meno, tak ho nájde aj medzi fotkami na linku pod článkom. (Foto 55)

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

A znova, zelená v zelenej

Obrázok blogu

V niekoľkých variáciách

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Vyplazený jazyk

Obrázok blogu

A už sme sa presunuli na palubu 1. plavebnej, ktorá nás previezla nádherným kanálom aj so sprievodným "pokecom" o dôležitých veciach týkajúcich sa areálu.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Vek

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Nespomínal som v tomto článku zatiaľ ďalšiu dominantu tohto areálu, mešitu minaret, o ktorejom je dobré si niečo prečítať na priložených linkoch v úvode. Ja osobne z nejho veľa fotiek nemám, ale tento pohľad bol pekný. (Viac foto z mešity minaretu - link pod článkom). (Ospravedlňujem sa za zámenu termínov)

Obrázok blogu

Bol by som zvedavý, čo Vám tento strom dokáže pripomínať. Tu záleží iba na fantázii.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Túto jašterku som vyrušil (ospravedlnil som sa jej a ona to prijala), keď som si chcel oddýchnuť (dať si cigaretu) a sadnúť si na kameň nad vodou.

Obrázok blogu

Na záver kompilácia fotiek jednej rastlinky so zmenami parametrov fotoaparátu. (Originály -link pod článkom)

Obrázok blogu

A ešte veľa iného z prechádzky po Lednických záhradách a parkoch nájdete v tomto umiestnení.

Obrázok blogu
Slavomír Repka

Slavomír Repka

Bloger 
  • Počet článkov:  593
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nezaujíma ma, koľko stojí liter benzínu.Zaujíma ma, koľko zarábam ja.(kurňa, ten benzín je ale drahý)V roku 2005 (február) som na blogu SME začínal článkom PAŠTEKÁRIViac o mne a mojej práci nájdete na slavomir.skObývam krásnu časť zeme, nazývanú Slovensko. Bývam v dosahu hlavného mesta, ale aj hory a vodu mám blízko. Mimo rečou som východniar ;-), paštekár....Résumé môjho "NAJ" na blogu SME nájtete TU Zoznam autorových rubrík:  Moja profesiaZ pohľadu obchodníkaKonzultingCESTOVNÝ RUCHpostrehy z ciestosobný názorpohľadyAnalýzyAUTO - testNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu