Emócie. Páči, nepáči. Chcem, nechcem?

Autor: Slavomír Repka | 7.8.2011 o 10:12 | (upravené 5.12.2011 o 18:13) Karma článku: 8,12 | Prečítané:  3463x

Z väčšej časti nás pri nákupoch akéhokoľvek tovaru ovplyvňujú emócie. Až po nich prichádzajú argumenty, ktoré majú tiež čo povedať pred záverečným rozhodnutím. Dostal som možnosť týždeň jazdiť na vozidle Hyundai ix20 1,4 CRDi. Moje emócie, skúsenosti a postrehy nájdete v článku a priložených fotografiách. Musím povedať, že od prvého kontaktu s importérom to bolo neustále o emóciách, či už dobrých, alebo ...

ešte lepších a silnejších :-)

Oslovil ma importér, či by som nemal záujem týždeň jazdiť s ich autom a napísať o tom článok na blog. Toto bol prvý náznak emócii, ktoré ma potom "prenasledovali" a ktoré kolísali ako na hojdačke. Potešenie, že si vás niekto vybral, ale na druhej strane moje všeobecné znalosti značky Hyundai, zvlášť ak svokor jazdí na i10 a toto auto ako tak poznám.

A potom som sa dozvedel, že dostanem ix20.

Moje predstavy išli v takomto poradí:

Rada vozidiel Hyundai, i10 (malé auto), i20 (trocha väčšie, ale stále malé auto) a ix20??? to bude stále malé auto s nejakou špeciálnou výbavou (písmeno x). Takto som si to predstavoval a nejako ma to netešilo. Na to som si povedal, že darovanému koňovi sa na zuby nepozerá a čakal som na dohodnutý termín prevzatia auta.

Importér mi zapožičal Hyundai ix20 na obdobie od 25.7.2011 do 1.8.2011 bez ďalších podmienok, alebo požiadaviek okrem opísania svojich skúsenosti s daným autom na blog.sme, čo činím teraz.

Po úvodných papierovačkách v kancelárii importéra v Bratislave som si prevzal tohto krásavca:

(klikni na foto pre zväčšenie fotografie)

Test_ix20_Repka_8.JPG

Test_ix20_Repka_37.jpg

Po usadení som okamžite pochopil, že toto nie je vôbec malé auto! WOW, toto je veľké auto! Nechcel som vyzerať ako blbec pred importérom, tak som naštartoval a odišiel domov, do garáže, kde moje emócie neuvidí hocikto.

Miesto si za volantom (2D nastavenie) nájde určite každý pokiaľ nie je v kategórii basketbalistu. Sedadlo sa dá rýchlo a intuitívne nastaviť a spolu s nastavením volantu si svoje miesto nájde veľmi rýchlo každý.

Elektrické nastavovanie spätných zrkadiel  a otváranie všetkých okien z miesta vodiča je príjemne a intuitívne uložené v dverách.

Test_ix20_Repka_26.JPG

Dole vidíte blok, do ktorého som si zapisoval čísla, hodnoty a aj niektoré "hlášky", ktoré ma (nás) časom napadli.

Napr.: Monika (moja väčšia polovička a pojazdný diár), ktorá väčšiu časť testovaných kilometrov (a nebolo ich málo - 2400) sedela vedľa mňa sa vyjadrila, že jej to auto pripomína obývačku s dvoma plazmamy (veľké spätné zrkadlá).

Toto je asi tak v krátkosti o prvých dojmoch. Tu už som zabudol, že to bude malé auto. Už som vedel, že je to veľké auto a išlo už iba o to, zistiť aké veľké je to auto. Ale to som už vedel, že plány sa nám trocha v rodine poprehadzovali a skúška to bude zaujímavá a hlavne dlhá.

Za týždeň som prejazdil viac ako 2400 km vo všetkých režimoch. Čísla som rozdelil podľa etáp. Jazdil som výhradne v rámci predpisov s toleranciou max +5 km/hod nad povolený limit, s dvoma výnimkami. Cca pol km na SK dialnici, kde som vyskúšal 160 km/hod a dialnicou v Taliansku :-(.

Vráťme sa k autu pohľadom fotoaparátu.

Dostal som auto obuté 16" Continentalkami
Test_ix20_Repka_17.JPG

Test_ix20_Repka_7.jpg

Pohľad v týchto spätných zrkadlách je podľa mňa veľký vklad výrobcu k bezpečnosti cestnej premávky. Na týchto fotkách vidíte aj predné stĺpiky, ktoré ... (dá sa na nich zvyknúť).
Mal som dve siuácie, keď som si uvedomil nevýhodu týchto stĺpikov. Prvá skúsenosť bola na Čertovici, keď som si uvedomil, že pre ľavý stĺpik nevidím do tiahlej ľavej zatáčky a druhýkrát v SL pri cintoríne, pri vychádzaní na hlavnú. Nikde inde počas 2400 km som si ich "veľkosť" neuvedomoval, čo asi svedčí o tom, že sa s nimi dá v pohode žiť.


Test_ix20_Repka_9.JPG
Test_ix20_Repka_12.JPG

Aj vy na týchto fotkách vidíte múdru sovu?

Palubná doska spolu s volantom a ovládacími prvkami tvoria zaujímavý "dizajnový" celok, s regulovateľným decentným podsvietením a intuitívnym ovládaním. Musím povedať, že sa mi páčila aj napriek tomu, že ja osobne modrú nemusím.

Súčasťou regulácie podsvietenia sú aj displeje na stredovej konzole, kde sa nachádza rádio a klimatizácia.

Test_ix20_Repka_10.JPG
Test_ix20_Repka_11.JPG

Klimátizácia je príjemná vzhľadovo, jednoducho ovládateľná, tichá a hlavne dostatočne účinná. Po zapnutí aj pasažier v zadu sediaci pocíti jej účinok bez pocitu "fúkania". Rozvod vzduchu je riešený účelne a hlavne účinne.

Rádio. Tu mám jednu veľkú výhradu. Síce parametrovo a kvalitou prehrávania je toto rádio podľa môjho subjektívneho názoru vo vyššej triede, ale ...
Neodpustím si poznámku na absenciu Bluetooth technológie. Viem, že je to "štandard" všetkých automobiliek, ale v dobe zvyšovania bezpečnosti na cestách si myslím, že táto technológia by mala byť povinne v akomkoľvek aute, bez rozdielu triedy. (Toto je moja veľká výhrada!)

Test_ix20_Repka_23.JPG

Vľavo pod volantom (trocha zle uloženie) sa nachádzajú prvky, o zmysle niektorých z nich pochybujem.

Prvý, regulácia výšky svetlometov je super a je štandardom. OK
Druhý, vypnutie ESP bezpečnostného prvku mi pripadá ako nezmysel. Kúpim si (mysleno priplatím si) bezpečnostný prvok, ktorý potom budem vypínať??? (Sú veci, ktorým nerozumiem.)
Tretí, regulácia intenzity osvetlenia palubnej dosky a stredovej konzoly. OK (Mimo rečou, aj najnižšia intenzita osvetlenia stredovej konzoly je v noci dosť silná.)
Štvrtý, vypnutie cúvacieho senzora, ktorý je presný a používa vcelku "stráviteľné" pískanie. Nechápem taktiež možnosť vypnutia, respektíve dôvod na vypínanie. (Platí to isté ako pri druhom prvku.)


Test_ix20_Repka_24.JPG

Móda iPadu je vidieť aj v pripojeniach, ale Bluethoot nie??? Logika, kde pohodlie je dané PRED bezpečnosť je proti môjmu rozmýšaniu.

Auto ako také má až 3 zástrčky. Jednu pod rádiom, jednu pod ručnou brzdou a jednu v batožinovom priestore.

Dosť bolo kritiky, tak prejdem na niekoľko "vychytáviek", ktoré ma potešili a dali najavo, že pri riešení interiéru tohto vozidla sa projektanti "vyšantili", aby potešili užívateľa.

Test_ix20_Repka_27.JPG

Po naštartovaní sa rozvietia tieto kontrolky, ktoré neotravujú, ale sú dostatočne v zornom poli vodiča. Napravo je kontrolka predného airbagu (ON/OFF) a vľavo ikonky zapnutia bezpečnostných pásov na zadných sedadách. Vľavo vedľa "blikačiek" je zamýkanie dverí z vnútra. Funguje aj automatické zamknutie po rozjazde.

Test_ix20_Repka_25.JPG

Auto disponuje dostatočným počtom odkládacích priestorov pre cestujúcich na predných sedadlách, (vzadu je to už horšie), rôznych rozmerov a rôzne uložených. Mňa osobne príjemne prekvapilo riešenie klimatizovanej odkladacej schránky pred spolujazdcom, ktoré vidíte na fotke.
Za nedostatok pokladám absenciu priestoru na fľašu o objeme 1,5l a absenciu odkladacieho priestoru na vodu pre pasažierov vzadu.

Čo pokladám za nedostatok je miesto na umiestnene "kávy na cestu". Odkladací priestor je riešený na použitie termohrnčekov, ale v prípade zakúpenia kávy na benzínke a uložení do "kávomiesta" to vyzerá takto:

Test_ix20_Repka_15.JPG

Poháriky su hlboko zapadnuté a za jazdy ich vybrať vyžaduje "vyššiu pilotáž".

Perličky:

Test_ix20_Repka_14.JPG

Malé osvetlenie pod slnečnou clonou (:-D)). Zaujímavo je vyriešené vypínanie svetla, stačí zaklopiť clonu. Samozrejme že táto perlička je pod oboma clonami.

Test_ix20_Repka_6.JPG

Táto perlička sa mne osobne veľmi pozdávala. Idete z rýchleho nákupu, polka chleba, pár rožkov, nejaký syr (jednoducho malý nákup) a po nastúpení do auta to nemáte kde položiť. Na opierke spolujazdca je malý vešiačik z pružného materiálu, ktorý je ľahko prístupný zo sedadla šoféra. Super maličkosť.

Test_ix20_Repka_28.JPG

Zadné sedadlá je kapitola sama o sebe. Delené 40:60. Dovoľujú posunutie dopredu v rozsahu cca 15 cm aj jednotlivo (fotku nemám). Na posed sú príjemné a dve dospelé osoby si tam miesto pohodlne nájdu. Uchytenie ISOFIX je štandard.
Zaujímavá perlička v prípade, že máte deti sa nachádza na zadnej strane predných sedadiel. Poznáte to okopané predné operadlo, tomu sa v prípade detí nedá zabrániť. Hyundai jednoducho vyriešil jeho odopnutie (iba časť, ktorá býva okopaná) a vyčistenie mimo priestor auta. Super riešenie.

Test_ix20_Repka_4.jpg

Dno batožinového priestoru sa dá jednoducho uložiť v dvoch poschodiach, pričom pod podlahou môže byť plnohodnotná rezerva, lekárnička, trojuholník, náradie a ešte hromada drobností tam vojde.

Test_ix20_Repka_31.JPG
Test_ix20_Repka_33.JPG

A tu sa vrátim na začiatok článku, keď som sa "obával", že je to malé auto. Podotýkam, že na následujúcich fotkách sú sedadlá posunuté dopredu o 10 cm, kvôli zväčšeniu batožinového priestoru.

Test_ix20_Repka_18.JPG

Test_ix20_Repka_18_1.JPG

"Vajíčko", dospelá osoba a ďalší "sedák" na zadných sedadlách. Všimnite si, že aj napriek posunutiu sedadiel o 10cm dopredu má dospelá osoba dostatočný priestor medzi kolenami a prednými sedadlami.

 

Test_ix20_Repka_35.JPG

Test_ix20_Repka_16.JPG

Test_ix20_Repka_20.JPG

Test_ix20_Repka_21.JPG


Test_ix20_Repka_36.JPG

Chcete vedieť môj pohľad na toto auto?

Niečo už je jasné z priložených komentárov, ale určite viete, že interiér a dizajn bez zhodnotenia jazdných vlastností nedokáže vytvoriť komplexný názor.

Moje emócie sú zatiaľ viditeľné z tohto článku a sú jasné.

Účelný a pekný interiér osadený do zaujímavého dizajnového riešenia karosérie. Ale bez motora to nie je auto.

Vzhľadom na to, že tento článok sám o sebe je dlhý, tak jazdným vlastnostiam, režimom jazdy, priemernými spotrebami, správaním sa auta (plného/prázdneho) na ceste sa budem zaoberať v ďalšom článku.
Pripomínam, odjazdil som s ním za týždeň 2400 km na trase (BA-SL-KE-SL-BA) (BA - Italia Motta di Livenza a späť).

trasa.jpg
Klikni na obrázok

Pokračovanie v utorok 9.8.2011


Režimy jazdy
Priemerné spotreby
Celková priemerná spotreba
Pocity
Celkový pohľad

Zhodnotenie (Páči/Nepáči - Chcem/Nechcem - Kúpil by som/Nekúpil by som)


Pokračovanie článku: Emócie. Páči, nepáči. Chcem, nechcem. Kúpim, nekúpim


V prípade, že máte záujem pozrieť si všetky fotografie, tak sa pozrite tu: Test Hyundai ix20, 1,4 CRDi - fotky

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Štátne IC vlaky začali opäť jazdiť. V čom sú iné?

Štátna Železničná spoločnosť Slovensko sľubuje, že jej najrýchlejšie vlaky z Bratislavy do Košíc za štyri hodiny a 42 minút.

KOMENTÁRE

Smer je v jednoSmerke. Ako Mečiarov valec či kôl v plote

Fico sa k realite postavil chrbtom. Zahral sa na kôl v plote.

SVET

Útok pri istanbulskom štadióne neprežilo 38 ľudí

K útoku sa nikto neprihlásil, stopy majú ukazovať na Kurdskú robotnícku stranu.


Už ste čítali?