reklama

SaS čaká v utorok záverečná skúška z veľkej politiky

V utorok nám začína nová schodza parlamentu, ktorej prvým bodom programu je hlasovanie o eurovale. Toto hlasovanie je kľúčové/zlomové pre ďalšiu budúcnosť SaS. Dalo by sa povedať, že ich čaká maturitná skúška z politiky, ale na rozdiel od klasickej matury, opakovanie nie je možné.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (40)

Aké má SaS možnosti z pozície vládnej strany?

Obrázok blogu

Má jedinú možnosť zahlasovať za euroval bez akýchkoľvek podmienok a bez akéhokoľvek rozmýšľania, či euroval je dobré, zlé, alebo veľmi zlé riešenie. Jediné čo v dnešnej situácii SaS môže urobiť, je spočítať škody, ktoré si samo svojim nepolitickým postojom zapíčinila (pokles v prieskumoch a pod.) .

Ale aj napriek tomu to nie je prehra SaS a jej voličov. Pre SaS je to iba ponaučenie, že v politike akékoľvek lavírovanie s dôverou svojich partnerov značí vlastné poškodenie. A ak si SaS toto zoberie k politickému srdcu, tak môže byť aj v ďalšom volebnom období vládnou stranou. V opačnom prípade bude ešte dve volebné obdobia IBA stranou a chcem veriť, že vznikli preto, aby pracovali pre občanov a nie preto, aby mali stranu a fleky!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo SaS zapríčinila svojím tvrdohlavým NIE v posledných mesiacoch?

1. Svoj pokles preferencií (negatívum)
2. Posilnenie pozície premiérky Radičovej (pozitívum)
3. Posilnenie Fica u jeho voličskej základne, ktorá jednorázovo pri voľbách prešla k SaS (negatívum)
4. Oslabenie svojích pozícii pred koaličnými partnermi (negatívum)
5. Posledných pár mesiacov sa skoro nič nerobilo, iba sa skloňoval pád vlády (negatívum)
6. Skazila meno Slovenska u zahraničných partnerov (negatívum)

Aj napriek tomu je dobré, že sa SaS učí, začína sa politicky správať, pretože v politike to bez ústupkov nejde. A zabudnite na veľkohubé vyjadrenia, že radšej budem v opozícii so svojim názorom ako v koalícii proti svojim zásadam.
Určite už každý vie, že robiť politiku z opozície sa nedá pokiaľ nie ste strana, ktorá má 40 ročnú tradíciu a aspoň 30%-nú občiansku podporu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak by niekto chcel apelovať na zásady, tak mu odporúčam prečítať článok Zásady, zásady, prečo ste také problematické? Zásadová SaS.

Záver? Vie sa o mne, že som volič SDKÚ-DS, pred voľbami som Sulíkovi nakladal tu na blogu dosť (Prečo nebudem voliť SaS), ale dnes by som už veľmi zvažoval, aj napriek pár chybám, ktoré SaS za ten krátky čas urobila.

Slavomír Repka

Slavomír Repka

Bloger 
  • Počet článkov:  593
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nezaujíma ma, koľko stojí liter benzínu.Zaujíma ma, koľko zarábam ja.(kurňa, ten benzín je ale drahý)V roku 2005 (február) som na blogu SME začínal článkom PAŠTEKÁRIViac o mne a mojej práci nájdete na slavomir.skObývam krásnu časť zeme, nazývanú Slovensko. Bývam v dosahu hlavného mesta, ale aj hory a vodu mám blízko. Mimo rečou som východniar ;-), paštekár....Résumé môjho "NAJ" na blogu SME nájtete TU Zoznam autorových rubrík:  Moja profesiaZ pohľadu obchodníkaKonzultingCESTOVNÝ RUCHpostrehy z ciestosobný názorpohľadyAnalýzyAUTO - testNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu