Hyundai i20 - pekné auto

Autor: Slavomír Repka | 25.10.2011 o 10:17 | (upravené 5.12.2011 o 18:12) Karma článku: 5,08 | Prečítané:  2834x

Autorizovaný importér Hyundai Motor Czech mi zapožičal autíčko Hyundai i20, aby som ho prevetral a napísal pár svojich amatérskych pohľadov. Bolo to moje druhé autíčko zapožičané od tohto importéra a od predchádzajúceho sa líšilo písmenkom x v typovom označení.

Kto nečítal nech si zabehne prečítať článok Emócie. Páči, nepáči. Chcem, nechcem? kde som popísal svoje skúsenosti s Hyundai ix20.

Dnes je to v označení bez toho x.              
HYUNDAI i20, 1,4i Comfort v nadobúdacej cene  10.179€

hyundai_i20_18.jpg

hyundai_i20_17.jpg

Je to auto, ktoré sa na prvý pohľad páči a mne osobne zaimponovala aj príplatková metalíza zelenej farby. Je to farba, ktorá sa mi páči, lebo evokuje čerstvú trávičku ( mali by sme si na ňu zvykať - ide kríza / trocha som odbočil). Po povinných administratívnych úkonoch a papierovačkách som mal kľúče v ruke.

Takže šup, šup za volant a "testovať".

Po sadnutí za volant nového auta prichádzajú emócie a jemné wau.
Tentoraz moje wau bolo adekvátne rozdielu medzi ix20 a i20. i20 je malé autíčko, ale so zaujímavým riešením, dobrým spracovaním a výborným riešením odkladacích priestorov.

hyundai_i20_1.jpg

hyundai_i20_11.jpg

hyundai_i20_12.jpg hyundai_i20_13.jpg

Všetky zariadenia sa ovládajú výborne intuitívne, pričom mne osobne vyhovovalo tlačítko "trip" (tá slzička v pravo nad autorádiom).

Rýchly pohľad na všetky tie prístroje vrátane manuálnej klímy (a chladenej poličky pred spolujazdcom) a hajde na cestu. Motor v testovanom aute 1.4i s parametrami 74/100  sprevodovaný 5 st. mauálom je na tak malé autíčko viac ako dostatočný a musím povedať, že je veľmi tichý. Po naštartovaní ho v kabíne na voľnobežné otážky nie je počuť. Veď si to vypočujte.

hyundai_i20_9.jpg

Počujete niečo? Nie. A poviem vám, keď som ho fotil, tak bol naštartovaný.

Na tomto autíčku som v priebehu štyroch dní odjazdil 380 km s rozdelením cca 160 km diaľnica, 70 km okresky a 150 km mesto.
Čo ma prekvapilo, bola spotreba, ale tá je daná štýlom jazdy a u tohto autíčka predpokladám aj tým, že som ho dostal s 1850 najadenými kilometrami (teda nové). Pri preberaní malo auto priemernú spotrebu 7,7 l/100 km, pričom v prvej časti som túto spotrebu dostal na 6,5 l/100 km (BA - NR diaľnica), aby som urobil konečnú priemernú spotrebu na 6,6 l /100 km.

Hyundai i20 je malé auto do mesta a blízkeho okolia, ale výrobca myslel na užívateľa a tak sa tu nachádza hromada odkladacích priestorov a doplnkov naviac (iPod, USB, chladenie odkl. poličky)

hyundai_i20_14.jpg hyundai_i20_16.jpg

hyundai_i20_15.jpg

Musím povedať, že radenie rýchlosti v tomto aute je veľmi presné a ľahké, ale pocit, keď prvýkrát vodič chytí páku ručnej brzdy, by sa dal prirovnať k páke ručnej brzdy "hračkárskeho autíčka". Bohužiaľ na páke je videť, kde sa šetrilo. Neuberá jej na funkčnosti, ale pocitovo ma to zarazilo.

Hyundai i20 asi má záujem byť druhým/tretím autom v rodine, pričom tomu je podriadeno viac vecí, ale väčšina je podriadená bezpečnosti, účelnosti a výbornej využiteľnosti. A tomu nasvedčuje aj jeho batožinový priestor.
Vysokoodklápacie piate dvere.

hyundai_i20_3.jpg

Pod jednoduchým predelom sa nachádza kryt rezervného kolesa s dostatkom delených úložných priestorov.
hyundai_i20_4.jpg

V testovanom aute bolo osadené dojazdové koleso, ale predpokladám možnosť osadenia aj plnohodnotnej rezervy.

hyundai_i20_5.jpg

Počas užívania som s ním išiel po "betónke" Senec - Sládkovičovo a prekvapilo ma odhlučnenie podvozku, ktoré si spolu s odhlučnením motora zaslúži pochvalu, ale menšiu pochvalu si zaslúži dosť veľký aerodinamický hluk v kabíne, ktorý sa prejavuje už niekde pri rýchlosti 80 km/hod., keď je potrebné zvýšiť "volume" na autorádiu.
Môj jediný výslovene negatívny pocit (a čisto osobný) bol zo sedadla, respektíve z nemožnosti si nájsť to správne sedenie za volantom, počas celých štyroch dní. Proste som nedokázal pre seba nájsť to "správne miesto" za volantom.

Pokiaľ človek hľadá bezpečné približovadlo pre mesto a blízke okolie (chalupa, rodina), tak si myslím, že je to dobrá voľba, samozrejme s kompromisom pohodlie/bezpečnosť/cena a garancie ponúkané spoločnosťou Hyundai.

O emóciách u tohto auta veľa písať nebudem, pretože ani veľké očakávania neboli. Svokor má i10, čo je ešte menšie autíčko, ale musím povedať, že v dvoch osobách na tomto autíčku urobil cesty z východného Slovenska do Talianska (Motta di Livenza), alebo do Mníchova. Takže za prispenia trocha skromnosti sa aj s Hyundai i20 dá prejsť svet.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Štátne IC vlaky začali opäť jazdiť. V čom sú iné?

Štátna Železničná spoločnosť Slovensko sľubuje, že jej najrýchlejšie vlaky z Bratislavy do Košíc za štyri hodiny a 42 minút.

KOMENTÁRE

Smer je v jednoSmerke. Ako Mečiarov valec či kôl v plote

Fico sa k realite postavil chrbtom. Zahral sa na kôl v plote.

SVET

Útok pri istanbulskom štadióne neprežilo 38 ľudí

K útoku sa nikto neprihlásil, stopy majú ukazovať na Kurdskú robotnícku stranu.


Už ste čítali?