Hyundai i20 - pekné auto

Autor: Slavomír Repka | 25.10.2011 o 10:17 | (upravené 5.12.2011 o 18:12) Karma článku: 5,08 | Prečítané:  2857x

Autorizovaný importér Hyundai Motor Czech mi zapožičal autíčko Hyundai i20, aby som ho prevetral a napísal pár svojich amatérskych pohľadov. Bolo to moje druhé autíčko zapožičané od tohto importéra a od predchádzajúceho sa líšilo písmenkom x v typovom označení.

Kto nečítal nech si zabehne prečítať článok Emócie. Páči, nepáči. Chcem, nechcem? kde som popísal svoje skúsenosti s Hyundai ix20.

Dnes je to v označení bez toho x.              
HYUNDAI i20, 1,4i Comfort v nadobúdacej cene  10.179€

hyundai_i20_18.jpg

hyundai_i20_17.jpg

Je to auto, ktoré sa na prvý pohľad páči a mne osobne zaimponovala aj príplatková metalíza zelenej farby. Je to farba, ktorá sa mi páči, lebo evokuje čerstvú trávičku ( mali by sme si na ňu zvykať - ide kríza / trocha som odbočil). Po povinných administratívnych úkonoch a papierovačkách som mal kľúče v ruke.

Takže šup, šup za volant a "testovať".

Po sadnutí za volant nového auta prichádzajú emócie a jemné wau.
Tentoraz moje wau bolo adekvátne rozdielu medzi ix20 a i20. i20 je malé autíčko, ale so zaujímavým riešením, dobrým spracovaním a výborným riešením odkladacích priestorov.

hyundai_i20_1.jpg

hyundai_i20_11.jpg

hyundai_i20_12.jpg hyundai_i20_13.jpg

Všetky zariadenia sa ovládajú výborne intuitívne, pričom mne osobne vyhovovalo tlačítko "trip" (tá slzička v pravo nad autorádiom).

Rýchly pohľad na všetky tie prístroje vrátane manuálnej klímy (a chladenej poličky pred spolujazdcom) a hajde na cestu. Motor v testovanom aute 1.4i s parametrami 74/100  sprevodovaný 5 st. mauálom je na tak malé autíčko viac ako dostatočný a musím povedať, že je veľmi tichý. Po naštartovaní ho v kabíne na voľnobežné otážky nie je počuť. Veď si to vypočujte.

hyundai_i20_9.jpg

Počujete niečo? Nie. A poviem vám, keď som ho fotil, tak bol naštartovaný.

Na tomto autíčku som v priebehu štyroch dní odjazdil 380 km s rozdelením cca 160 km diaľnica, 70 km okresky a 150 km mesto.
Čo ma prekvapilo, bola spotreba, ale tá je daná štýlom jazdy a u tohto autíčka predpokladám aj tým, že som ho dostal s 1850 najadenými kilometrami (teda nové). Pri preberaní malo auto priemernú spotrebu 7,7 l/100 km, pričom v prvej časti som túto spotrebu dostal na 6,5 l/100 km (BA - NR diaľnica), aby som urobil konečnú priemernú spotrebu na 6,6 l /100 km.

Hyundai i20 je malé auto do mesta a blízkeho okolia, ale výrobca myslel na užívateľa a tak sa tu nachádza hromada odkladacích priestorov a doplnkov naviac (iPod, USB, chladenie odkl. poličky)

hyundai_i20_14.jpg hyundai_i20_16.jpg

hyundai_i20_15.jpg

Musím povedať, že radenie rýchlosti v tomto aute je veľmi presné a ľahké, ale pocit, keď prvýkrát vodič chytí páku ručnej brzdy, by sa dal prirovnať k páke ručnej brzdy "hračkárskeho autíčka". Bohužiaľ na páke je videť, kde sa šetrilo. Neuberá jej na funkčnosti, ale pocitovo ma to zarazilo.

Hyundai i20 asi má záujem byť druhým/tretím autom v rodine, pričom tomu je podriadeno viac vecí, ale väčšina je podriadená bezpečnosti, účelnosti a výbornej využiteľnosti. A tomu nasvedčuje aj jeho batožinový priestor.
Vysokoodklápacie piate dvere.

hyundai_i20_3.jpg

Pod jednoduchým predelom sa nachádza kryt rezervného kolesa s dostatkom delených úložných priestorov.
hyundai_i20_4.jpg

V testovanom aute bolo osadené dojazdové koleso, ale predpokladám možnosť osadenia aj plnohodnotnej rezervy.

hyundai_i20_5.jpg

Počas užívania som s ním išiel po "betónke" Senec - Sládkovičovo a prekvapilo ma odhlučnenie podvozku, ktoré si spolu s odhlučnením motora zaslúži pochvalu, ale menšiu pochvalu si zaslúži dosť veľký aerodinamický hluk v kabíne, ktorý sa prejavuje už niekde pri rýchlosti 80 km/hod., keď je potrebné zvýšiť "volume" na autorádiu.
Môj jediný výslovene negatívny pocit (a čisto osobný) bol zo sedadla, respektíve z nemožnosti si nájsť to správne sedenie za volantom, počas celých štyroch dní. Proste som nedokázal pre seba nájsť to "správne miesto" za volantom.

Pokiaľ človek hľadá bezpečné približovadlo pre mesto a blízke okolie (chalupa, rodina), tak si myslím, že je to dobrá voľba, samozrejme s kompromisom pohodlie/bezpečnosť/cena a garancie ponúkané spoločnosťou Hyundai.

O emóciách u tohto auta veľa písať nebudem, pretože ani veľké očakávania neboli. Svokor má i10, čo je ešte menšie autíčko, ale musím povedať, že v dvoch osobách na tomto autíčku urobil cesty z východného Slovenska do Talianska (Motta di Livenza), alebo do Mníchova. Takže za prispenia trocha skromnosti sa aj s Hyundai i20 dá prejsť svet.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Fico rieši elektrinu len na strednom Slovensku, cena však stúpla aj inde

Začiatkom roka niektorým domácnostiam extrémne stúpli ceny elektriny. Minulý týždeň proti šéfovi regulačného úradu Jozefovi Holjenčíkovi zasiahol premiér Robert Fico.

DOMOV

Lipšica obvinili pre nehodu z prečinu usmrtenia

Exposlancovi zatiaľ obvinenie nedoručili.


Už ste čítali?