reklama

Ako spojiť eurooptimistu s europesimistom?

Ja chápem, že sa lepšie kecá v predvolebnej kampani , ako potom koná v koalícii, alebo opozícii. Tiež chápem, že hlasy potrebuje každý a každý si volí formy kampane podľa svojej volebnej stratégie, ktorú ktosi predo mnou nazval aj volebnou rétorikou. Ktosi iný ju dokonca definoval ako, reči sa hovoria a chlieb sa je.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (39)

Základné "predkladané" heslá sa ľahko vymýšľajú, ľahko píšu, ale ťažšie sa obhajujú a ak sa obhajujú tak sa to dá zhrnúť pod "každý má svoju pravdu".

Ľubo Galko napísal článok s pekným nadpisom Počujete to ticho? To mlčí Robert Fico, ktorý ale obsahuje niekoľko chýb:

a) "Antificizmus v spoločnosti je stále veľmi silný. 16 mesiacov je krátka doba na to, aby ľudia zabudli na nástenkové tendre, emisie, popolčeky, elektronické mýto, sociálne podniky, predaj pozemkov, šafárenie na ministerstve obrany, vyvádzanie Harabína a množstvo iných "chuťoviek". Slovensko prišlo o stámilióny a stámilióny eur..."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bohužiaľ (netvrdím, že je to správne), ale antificizmus už na Slovensku "nefrčí", iba niekto sa ho stále snaží rozdúchavať. V odchádzajúcej vláde bolo pár ľudí, ktorí sa s problémom Fico & Co. snažili niečo urobiť (Radičová, Lipšic, Žitňanská, Spišiak a kol. prostredníctvom zákonných úprav), ale ktosi sa pokúsil IM v TOM zabrániť (nepíšem, či úmyselne, alebo nie).

b) "Som presvedčený, že SaS je stranou, od ktorej závisí, či po voľbách vznikne vláda s Ficom alebo bez neho. Pretože bez SaS nie je pravicová vláda možná. Vláda Most-Híd, SDKÚ a KDH je len chiméra troch predsedov strán, ktorí sa žiarlivo strážia pred Ficom."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prvá veta platí, ale táto možnosť platila sj PRED nepodporením premiérky, takže dnes by som ňou neargumentoval. Druhá veta je zbožné želanie. Tretia veta v celom kontexte článku mi pripadá ako kričanie do hory ak chcete zahnať strach. Strach z toho, že ostatné tri strany pôjdu so SMER-om do vlády. Ak by náhodou aj išli, tak by to bolo presne také isté demokratické ako vyjadriť nedôveru svoje predsedníčke vlády.

c) "SaS navyše nemá korupčnú minulosť a som presvedčený, že tento čistý štít si aj udrží. Sme preto zárukou protikorupčnej politiky a presadzovania spravodlivosti"

Takéto záruky tu prezentovali VŠETKY strany, ktoré sa uchádzali o dôveru občana. VŠETKY. Osobne nevidím dôvod, prečo by som mal práve SaS viac dôverovať ako dôverovať svojej skúsenosti so všetkými stranami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

d) "Na záver"

Ľubo, ak tento článok stratil výpovednú hodnotu (a aj na základe toho čo píšeš na záver ju stratil), tak si nemal tento článok vôbec publikovať. Vôbec. Kazíš si reputáciu u ľudí z iného názorového spektra a poviem Ti, máš dobrú reputáciu aj na inom brehu ako SaS. Nenič si ju na úkor predvolebných rečí.

A poďme ďalej. Vitajte na blogu sme pán Krajcer. Prepáčte, že Vám vykať budem, ale vzhľadom na to, že je vidieť váš účelový vstup na blog v predvolebnom čase, tak nepredpokladám, že sa tu dobrovoľne ohrejete dlhšie (ako to bude nutné).
De Fakto bolo jedinečné, bolo super a dalo sa pozerať. Keby bola jeho písaná verzia, tak verím, že by sa bolo dalo aj čítať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pán Krajcer sa zapísal na blog sme článkom Bez SaS je Fico premiér, kde sa nachádza aj toto:

e) "„Trojblok" SDKÚ - KDH - Most ako alternatíva voči SMER-u je ilúzia."

Ilúzia je myslieť si, že toto "zožerie" každý. Matematika nepustí a ak každý z tých troch dostane o 5% viac ako mal v predchádzajúcich voľbách, tak je to reálne. Zasmejte sa, že je ilúzia myslieť si, že získajú o 5% viac. Keď sa prestanete smiať, tak si spomeňte na posledné voľby a ... O koľko percent ste dostali viac ako ste očakávali, keď ste vchádzali do volieb? Prekvapiť môžu aj iné strany, nie IBA SaS.

f) "Voliči stredopravých strán majú reálnu nádej."

Dá sa s tým súhlasiťm, ale Vy ste ešte dopísali "Nemá však zmysel nahovárať si, že je ňou „trojblok" SDKÚ - KDH -Most. Bez SaS to jednoducho nepôjde."

Posledná veta mi pripomína písmeno b) od Ľuba (viď. vyššie).

Ako to na mňa pôsobí? Dosť skľučujúcim dojmom, ako keby ste sa báli, že si ktokoľvek dovolí postaviť vládu bez Vás. Je to môj pocit a zatiaľ všetky vyjadrenia ma v tom pocite utvrdzujú.

Ja napíšem svoj pohľad. Ak volič dá a budú čísla, tak sa vláda dá urobiť aj bez SaS. DÁ!

PS: Môj problém je aj v inej veci. Či už sa Vám to páči, alebo nie, začali ste sa profilovať na agende "EUROPESIMISTI", čo je myslím si agenda v EU legálna a dá sa chápať. Nikto kôli tomu nemôže namietať a dokonca si dovolím tvrdiť, túto agendu z Vášho pohľadu "vcelku dobre" obhajujete.

Môj problém je INDE. Ako sa EUROPESIMISTA snaží uchádzať o spoluprácu s EUROOPTIMISTAMI???
O čo ide ak sa tak snažíte ísť do vlády a spoločné princípy to nie sú? O fleky?

Pripadá mi to ako keby ste teraz chceli spojiť Katolíkov s Jehovistami. (Ospravedlňujem sa obom stranám príkladu). Jeden Čihííí, druhý Hota!

Slavomír Repka

Slavomír Repka

Bloger 
  • Počet článkov:  593
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nezaujíma ma, koľko stojí liter benzínu.Zaujíma ma, koľko zarábam ja.(kurňa, ten benzín je ale drahý)V roku 2005 (február) som na blogu SME začínal článkom PAŠTEKÁRIViac o mne a mojej práci nájdete na slavomir.skObývam krásnu časť zeme, nazývanú Slovensko. Bývam v dosahu hlavného mesta, ale aj hory a vodu mám blízko. Mimo rečou som východniar ;-), paštekár....Résumé môjho "NAJ" na blogu SME nájtete TU Zoznam autorových rubrík:  Moja profesiaZ pohľadu obchodníkaKonzultingCESTOVNÝ RUCHpostrehy z ciestosobný názorpohľadyAnalýzyAUTO - testNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu