reklama

Kandidát, ktorého sa oplatí krúžkovať

Viete o mne, že som človek sledujúci politické dianie a tak sa stalo, že som študoval politiku, programy strán a kandidátky relevantných strán. Pri študovaní kandidátok som našiel meno, ktoré je pre mňa synonymom poctivého človeka. Tak som sa pozrel bližšie, či to meno patrí k tomu človeku, na ktorého som myslel a ktorého poznám už roky. Vidíme sa spolu síce sporadicky, ale skúsil by som si Vám predstaviť tohto pána formou rozhovoru. Pre tých, čo poznajú moju politickú orientáciu uvádzam, že nekandiduje za mojich favoritov, ale zaslúži si byť v parlamente. Ján Fekiač, 85-ka na kandidátke KDH.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

Začalo to asi takto. Napísal som e-mail Jankovi a predostrel som mu môj záujem odprezentovať ho na blogu SME.

Obrázok blogu

Moje dôvody sú jednoduché. Som presvedčený, že náš parlament potrebuje kombináciu dvoch vecí.
Na jednej strane sú to tradície, stálosť politickej strany a odvedená a zdokladovateľná práca a na druhej strane som presvedčený, že naša politika potrebuje nové tváre a ľudí, ktorí aj dnes vedia ako sa žije obyčajnému človeku dole a svojim životom preukázali svoju životaschopnosť.
Obe tieto kritéria tento pán spĺňa.
Vzhľadom, na skutočnosť, že Ján Fekiač žije v Sabinove, tak som si dovolil urobiť rozhovor v dnešnej dobe internetu formou e-mailu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ing. Ján Fekiač , narodený v roku 1957 v Detve, vdovec, 5 detí. (Viac informácii)
č. 85 na kandidátke KDH

SR: Ahoj Janko, nebudem tajiť, že Ťa poznám a mám k Tebe úctu. Pre začiatok by som Ťa poprosil, aby si v skratke načrtol svoju „rodinnú" anamnézu.

JF: Ahoj Slavo, nebudem ani ja tajiť, že sa poznáme už roky. Spája nás dedinka, kde máš korene Ty a pochádzala odtiaľ moja manželka. Už takmer tridsať rokov žijem vo východslovenskom mestečku Sabinov, kde som spolu s manželkou vychoval našich 5 detí. Pochádzam zo Stredného Slovenska, Detvy, kde som sa prvýkrát stretol s politikou. Keď som vyrastal pri svojom starom otcovi Pavlovi Krnáčovi, ktorý bol poslancom obecného zastupiteľstva za Agrárnu stranu v 30 rokoch minulého storočia. Ja som popri ňom vyrastal a utkveli mi v pamäti jeho jednoduché no dodnes pravdivé myšlienky- sedliacky rozum na všetky aj tie zložité životné situácie, čo dodnes platia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

SR: Čo by si povedal o svojich deťoch?

JF: Moje deti sú už pomaly samostatné, sú mojou veľkou oporou a snažím sa ich vychovávať v pravde, spravodlivosti, pracovitosti , kresťanskej viere a robia mi radosť, že sa držia týchto zásad. Na slovenské pomery sme pomerne veľká rodina, mám 5 detí. Syn a najstaršia dcéra už majú svoje rodiny, ďalšia dcéra skončila práve VŠ, ďalšia nastúpila na VŠ a najmladšia je v 4 ročníku osemročného gymnázia.

SR: Viem o Tebe, že sa angažuješ v rámci Sabinova ako poslanec mestského zastupiteľstva. Ak si dobre pamätám, tak tam sme sa poslednýkrát stretli, keď sme spoločne „bojovali" proti Spaľovni plastov v Sabinove.
Prečo si sa začal angažovať, ako dlho sa angažuješ a prečo práve prostredníctvom Tvojej materskej strany KDH?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

JF: Áno, náš úspešný boj proti spaľovni plastov v Sabinove je dobrým príkladom toho, že aj v dnešnej dobe má význam sa verejne angažovať. Moje politické začiatky siahajú do obdobia Nežnej revolúcie, keď som s priateľmi zakladal v Sabinove VPN. Bolo to veľmi pekné obdobie, keď sme mali množstvo ideálov a predstáv, mnohé sa však nenaplnili. Neskôr som sa politike nevenoval, až do roku 1998, keď som sa rozhodol kandidovať za KDH do mestského zastupiteľstva v meste Sabinov (tam pôsobím nepretržite už štvrté volebné obdobie).
Prečo práve KDH? Nie som prívržencom prevracania kabátov a táto strana už vyše dvoch desaťročí kontinuálne presadzuje svoj program, ktorý vychádza z hodnôt, ktoré sú nadčasové. KDH nie je strana jedného človeka, sú to v prvom rade tisíce ľudí v regiónoch, ktorých spája spoločné presvedčenie a hodnoty.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

SR: Aký je Tvoj názor na možnú koalíciu SMER-u a KDH?

JF: V prvom rade chcem zdôrazniť, že podľa môjho názoru je to práve KDH, ktoré predstavuje alternatívu k SMERu a je to jediná strana, ktorá podľa prieskumov môže byť lídrom pri zostavení vlády bez SMERu. Slovenskí voliči mali možnosť vidieť kam smeruje politika strany SMER spočívajúca v zadlžovaní ďalších generácií.
Prešľapy vlády ktorá padla sú neporovnateľné s kauzami Ficovej vlády, preto by som uprednostnil riešenie, ak by bolo možné po voľbách vytvoriť vládu bez strany SMER. Asi čitatelia Tvojho blogu čakajú úprimnú odpoveď narovinu, v zmysle "so SMEROM nikdy nepôjdeme", ja sa však môžem vyjadriť iba sám za seba a prezentovať moje názory, ktoré môžu voliči podporiť krúžkom na volebnom lístku KDH. Názory lídrov KDH však nie sú vzdialené od toho môjho. Na záver chcem dodať, že už tretie volebné obdobie som silnou opozíciou v Mestkom zatupiteľstve v Sabinove, voči koalíciám zloženým z poslancov SMER-SD, SNS, ĽS-HZDS, ZRS.
Tak ako dokážem narobiť vrásky svojim oponentom na regionálnej úrovni, si viem veľmi dobre predstaviť robiť silnú opozičnú opozičnú politiku aj v celoslovenskom meradle.

Obrázok blogu

SR: Čo pokladáš za svoje úspechy v osobnom živote, profesionálnom živote a politickom na regionálnej úrovni?

JF: Za môj najväčší úspech v živote považujem svoju rodinu, moje deti. Čo sa týka profesnej oblasti, už 15 rokov pracujem v britskej spoločnosti, ktorá pôsobí v oblasti údržby a energetiky. Nikdy som nebol zamestnancom štátu.
Čo sa týka verejného pôsobenia, nepretržite 12 rokov som členom celoslovenskej rady KDH a štvrté volebné obdobie som poslancom mestského zastupiteľstva v Sabinove. Som hrdý na to, že sa nám v Sabinove podarilo nájsť konsenzus naprieč celým zastupiteľstvom a vedením mesta a zakázať hazard a hracie automaty. Umožnila to novela zákona o hazardných hrách z dielne KDH. Odkedy som v Mestskom zastupiteľstve, stále som prezentoval svoj názor, aké hrozné nešťastie v sabinovských rodinách tento neduh spôsobuje. Tento rok vymiznú hracie automaty z nášho mesta.
Ako poslanec mestského zastupiteľstva som sa pričinil o znovuzavedenie spojenia mestskej hromadnej dopravy do oblasti môjho volebného obvodu. Taktiež som bol pri zrode separovaného odpadu v meste. Samozrejme úspechom je náš spoločný boj proti spaľovni plastov, kde som inicioval zvolanie mimoriadneho mestského zastupiteľsva a podarilo sa nám presadiť záujem obyvateľov mesta pred pochybnými podnikateľskými aktivitami.
Tak ako som bojoval za záujmy voličov v meste Sabinov, by som rád presadzoval záujmy všetkých občanov v NRSR.

SR: Akej oblasti by si sa v prípade zvolenia do NR SR ako poslanec rád venoval a čo by si chcel pomôcť presadiť?

JF: Podľa môjho názoru má KDH v týchto voľbách veľmi kvalitný program, ktorý obsahuje konkrétne riešenia, ktoré Slovensko v tejto ťažkej dobe potrebuje a predstavuje reálnu alternatívu voči "smerovaniu" míňania a zadlžovania ďalších generácií. Ja osobne sa prvom rade chcem zamerať na podporu opatrení v boji s nezamestnanosťou, podporiť živnostníkov a zamestnávanie absolventov, dlhodobo nezamestnaných.
Ďalej ako svoju prioritu vidím presadzovanie nášho programu v oblasti transparentnejšieho a efektívnejšieho využívania štrukturálnej podpory EU pre rozvoj regiónov.

SR: Aké hodnoty dnes podľa Tvojho názoru absentujú na dnešnej politickej scéne a ako by si dokázal prispieť k ich prinavráteniu?

JF: Pracovne cestujem často po celom území republiky a stretávam množstvo ľudí, ktorí sa sťažujú, že v týchto voľbách nemajú koho voliť. V celoeurópskom merítku kresťanskodemokratické strany stoja na hodnotách, ktoré sú nadčasové a uznávajú ich ľudia bez ohľadu na príslušnosť k Cirkvi. V prípade môjho zvolenia chcem sa snažiť pokračovať v politike presadzovania záujmov bežných občanov, ktorú som viedol na regionálnej úrovni. Aj keď KDH v diskusiách často jej nepriatelia označujú za stranu "talibancov" či "farizejov", nechcem rezignovať na presadzovanie (nielen) kresťanských hodnôt čestnosti, spravodlivosti, z ktorých musíme pri očistení verejného života vychádzať.

SR: Posledná otázka. Povedz čitateľom, prečo by práve Teba mali krúžkovať. Mám na mysli nie iba ľudí z okolia Prešova a Sabinova, ktorí Ťa poznajú (tam to máš isté-poznámka autora), ale z celého Slovenska?

JF: Som rodák zo stredného Slovenska, žijem 30 rokov na Východe, ale k srdcu mi prirástlo celé Slovensko a jeho regióny. Preto sa budem snažiť v prípade môjho zvolenia hájiť záujmy nielen Sabinovčanov, Šarišanov a Detvancov, hoci sú môjmu srdcu najbližší.
Ponúkam moje skúsenosti z komunálnej politiky ako aj dlhodobé pracovné skúsenosti v oblasti priemyslu. Dôkladne poznám štruktúru Slovenského priemyslu, viem kde sme úspešní a kde môžeme pomôcť.
V prípade môjho zvolenia chcem podporovať program Daniela Lipšica v boji o očistenie systému vymáhania a vykonateľnosti práva. Len tak je možné Slovensko očistiť od goríl a im podobných.

SR: Ďakujem za rozhovor a verím, že po 10. Marci 2012 Ti zagratulujem k zvoleniu do NR SR.

Osobná stránka Jána Fekiača, kandidáta č. 85 za KDH

Ján Fekiač na Facebook-u

Slavomír Repka

Slavomír Repka

Bloger 
  • Počet článkov:  593
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nezaujíma ma, koľko stojí liter benzínu.Zaujíma ma, koľko zarábam ja.(kurňa, ten benzín je ale drahý)V roku 2005 (február) som na blogu SME začínal článkom PAŠTEKÁRIViac o mne a mojej práci nájdete na slavomir.skObývam krásnu časť zeme, nazývanú Slovensko. Bývam v dosahu hlavného mesta, ale aj hory a vodu mám blízko. Mimo rečou som východniar ;-), paštekár....Résumé môjho "NAJ" na blogu SME nájtete TU Zoznam autorových rubrík:  Moja profesiaZ pohľadu obchodníkaKonzultingCESTOVNÝ RUCHpostrehy z ciestosobný názorpohľadyAnalýzyAUTO - testNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu