reklama

Bieda politiky, politika biedy

Politika je proces a metóda záväzného rozhodovania určitej skupiny ľudí smerujúceho k dosiahnutiu určitého cieľa. V užšom slova zmysle sa pojem politika vzťahuje na kolektívne rozhodovanie zamerané na dosiahnutie alebo ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

... udržanie štátnej, alebo obecnej moci.

V rámci takýchto kolektívnych rozhodnutí je politika umením spravovať veci verejné, umením riadiť štát a obhajovať záujmy jedného štátu voči druhému, vytvárať a udržovať vzťahy medzi týmito štátmi. Prostriedkom politiky je politická moc, ktorú je možné získať buď demokratickými prostriedkami alebo násilím.

Definícia politiky na wikipédii

Všimnite si jedno podstatné slovo v tejto definícii: "umenie", "politika je umením spravovať veci verejné". Pod umením v politike si predstavujem, použivať diskrétnosť, mať víziu a cieľ (prospešné pre občana) a profesionalitu.
Po voľbách, zvlášť, ak dopadli ako tie naše 5.3.2016, by som od profesionálneho politika očakával správanie sa profesionála v pokri. Ľadový ksich a zavretú hubu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mám veľkú výhodu, že síce mám "svojich" politikov, ale nemám k nim citový vzťah a preto vidím aj ich dobré, ale aj horšie strany. Nedokážem ich milovať, ale viem rešpektovať ich šikovnosť (ak nejakú majú).

Nikdy ma politik nemôže sklamať, pretože som mu nikdy nedal bezmedznú dôveru.

1. Klamstvo dnešných vyjadrení politikov a médií

Skoro všetci sa nám snažia natĺcť do hláv, že "volič" tak rozhodol a ONI iba rešpektujú jeho vôľu. Netreba zabúdať na slová "klasika" napísané v spise Gorila. “Demokracia je na hovno systém. Volič nič o ničom nevie, volič je hovno. Volič vníma iba absolútny povrch.”

Veľa pravdy mal tento "klasik", ktorý sa dnes bojí, že príde o prachy, veľa prachov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak by politici dnes rešpektovali vôľu voličov, tak by mali IBA jeden cieľ, vládu bez SMER-u. Nič iné by neprichádzalo do úvahy. A sorry, ale pokiaľ by táto možnosť nebola, tak hold, volič namiešal karty, podľa ktorých sa ich kokteil namiešať nedá, tak treba zorganizovať nové miešanie kariet, nové voľby.

A teraz ma bite, či si viem predstaviť, ako narastie ĽS NS a či toto chcem. Nechcem, ale ani ja, ani ty, ani politológovia, ani politici nevedia či ĽS NS vyrastie. Nikto to nevie. Viem IBA, že väčšina tých čo prišla voliť chcela vládu bez SMER-u. Smola je (ale to k demokracii patrí), že nás nebolo dostatok na jasné čísla. Zákony s tým počítajú a existujú na to riešenia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak, ako pred voľbami sa všetci mýlili v odhadoch, tak sa dnes môžu (nemusia) mýliť s nárastom ĽS NS.

A mimo rečou, stále si myslíte, že ĽS NS je náš najväčší nepriateľ? Ak odrátame rebelujúcich prvovoličov, tak komu patrila podstatná časť voličov ĽS NS v predchádzajúcich voľbách? SMER-SD!

Druhá časť bývalých voličov SMER-SD prebehla k SNS. Prečo asi? Lebo všetci traja SMER-SD, SNS, ĽS NS majú k sebe bližšie ako si vôbec dokážeme predstaviť.

2. Klamstvo dnešných "politikov"

Ak sa niektorí politici snažia vysvetliť občanom, že predčasné voľby, alebo dočasná úradnícka vláda sú katastrofa pre občana. Pre občana nie, bola by to katastrofa pre oligarchov a tých čo rozhodujú. Bohužiaľ, každý kto pôjde so SMER-SD skončí na smetisku dejín, ale je pravda, že s plným kufrom ....

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podľa hesla, je lepšie byť zdravý a bohatý, ako chorý a chudobný.

Existuje tu ešte niekto, kto verí, že tu ide o občana? Ak nepočítam za občanov tých 7 ľudí na vrchole riadiacej pyramídy štátu.

PS: Zatiaľ sa tu IBA dvaja politici správajú ako politici. Fico a Danko. Otázka je či jednajú v zhode, či jednajú podľa jedného scenára, alebo nezávisle. Ale nič to nemení na tom, že sú jediní, ktorí sú síce ticho, ale diktujú podmienky.

Ja by som riskol predčasné voľby.

Predčasné voľby, čo najskôr sú lepšie, ako predčasné voľby o rok neskôr. A dnes môže vzniknúť IBA vláda, založená na ... tom, čo tu fungovalo posledných 6 rokov.

Slavomír Repka

Slavomír Repka

Bloger 
  • Počet článkov:  593
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nezaujíma ma, koľko stojí liter benzínu.Zaujíma ma, koľko zarábam ja.(kurňa, ten benzín je ale drahý)V roku 2005 (február) som na blogu SME začínal článkom PAŠTEKÁRIViac o mne a mojej práci nájdete na slavomir.skObývam krásnu časť zeme, nazývanú Slovensko. Bývam v dosahu hlavného mesta, ale aj hory a vodu mám blízko. Mimo rečou som východniar ;-), paštekár....Résumé môjho "NAJ" na blogu SME nájtete TU Zoznam autorových rubrík:  Moja profesiaZ pohľadu obchodníkaKonzultingCESTOVNÝ RUCHpostrehy z ciestosobný názorpohľadyAnalýzyAUTO - testNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu