reklama

Sudcovia. Ich názor ovplyvňuje strach?

Dnešný stav súdnictva je aký je. Príčina tohto stavu je podľa môjho názoru aj v samotných sudcoch a v ich postojoch. A dnes je viac ako inokedy (ne)vidieť ich postoje. Áno, narážam na webovú stránku, ktorá vznikla v dnešnej dobe, na svoju krátku existenciu má vcelku peknú návštevnosť, ale diskutovať sa sudcovia boja.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

Od minulého týždňa sledujem stránku www.sudcovia.sk, do ktorej jej tvorcovia vkladajú nádej na verejnú diskusiu sudcov a tých čo sa zaujímajú o veci verejné. Priznám sa dobrovoľne, aj mňa zaujímajú názory sudcov, ktoré (možno) tam budú prezentované.

Čo ma príjemne prekvapilo? Za pár dní existencie stránky viac ako 3600 návštev.

Z čoho som smutný? Pri počte 3600 návštev a hlavne pri dnešnom marazme v súdnictve je tam katastrofálne málo diskusných príspevkov a aj tých pár príspevkov je iba od niekoľko málo čitateľov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sudcovia, ta stránka je o Vás, ale hlavne PRE VÁS!

Nedovolím si hádzať všetkých sudcov do jedného vreca, ale skúsim hodiť čisto "pozitívny" pohľad na pomer poctivých a nepoctivých sudcov na Slovensku. 80% : 20% v prospech poctivých sudcov.

Je vás cca 1200 v rámci Slovenska, podľa môjho nadmieru pozitívneho pomeru 80:20, by malo byť cca 960 poctivých sudcov. WAW, to je číslo.

Poďme ďalej. cca 115 Vás podpísalo päť viet. 960 mínus 115 sa rovná 845 sudcov.

845 sudcov, KDE do frasa ste?

Na stránke www.sudcovia.sk je okrem iných aj takýto diskusný príspevok: "...Väčšina z nás, ktorí diskutujú, svoje (zlé)skúsenosti máme, vedia o nich aj naši kolegovia a aj preto sa snažíme chápať ich strach. Sám pre seba som si tento fenomén nazval "lebo hypotéka". "Vieš, ja vám aj držím palce, ale ... vieš aká je doba...ja nechcem prísť o prácu..." Je nám nevoľno, keď dostaneme napr. E mail popisujúci praktiky na niektorých súdoch podpísaný "Priateľ" Priateľa chápeme - nevoľno je z obsahu... ".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

SUDCOVIA, vy dokážete rozhodnúť "V mene Republiky" a poslať človeka na x rokov za mreže, viete rozhodnúť, kto je v spore poškodený, dokážete rozhodnúť čo je pre koho dobré a čo už nie je dobré, alebo je to nemorálne, ale nedokážete svoj názor povedať verejne.
Na druhej strane by ste chceli, aby si Vás občania vážili a aj prejavovali určitú úctu, ktorá prináleží k súdnickému stavu.

Moja posledná skúsenosť so súdom. Nedávno som bol účastníkom súdu (ako otec dieťaťa mám povinnosť platiť výživné, ale nemám právo stretávať sa s deťmi :-((( Viac TU) a tam som zažil zaujímavý názor sudcu. Budem voľne citovať sudcu na záver pojednávania: Pán Repka, obdivujem Vás, že aj napriek Vašim skúsenostiam so súdmi dokážete pozitívne písať o sudcoch. Poviem pravdu, tieto slová od sudcu ma potešili, ale potom som si pozrel zoznam sudcov, ktorí podpísali päť viet a meno "môjho" sudcu tam nebolo. (???)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Počul som aj názor, že veľa ľudí študovalo právo z dôvodu, že matematika im nevoňala a ja sa chcem vyjadriť aj základnou matematikou.
Ak Vás bude pod petíciou podpísaných 900 sudcov, tak Vás všetkých nemôžu pohnať pred disciplinárku. Aké jednoduché.

Obrázok blogu


obrázok

Moje otázky na záver:

Ako si ja, obyčajný občan môžem vážiť sudcu a veriť jeho rozhodnutiu, ktorý sa nebojí rozhodnúť v spore, ale bojí sa vyjadriť svoj názor???
Vždy som si predstavoval, že správne môže rozhodnúť iba slobodný človek. A slobodný človek môže slobodne vyjadriť svoj názor.

Sudcovia, ste slobodní, alebo vami lomcuje "lebo hypotéka"?

Slavomír Repka

Slavomír Repka

Bloger 
  • Počet článkov:  593
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nezaujíma ma, koľko stojí liter benzínu.Zaujíma ma, koľko zarábam ja.(kurňa, ten benzín je ale drahý)V roku 2005 (február) som na blogu SME začínal článkom PAŠTEKÁRIViac o mne a mojej práci nájdete na slavomir.skObývam krásnu časť zeme, nazývanú Slovensko. Bývam v dosahu hlavného mesta, ale aj hory a vodu mám blízko. Mimo rečou som východniar ;-), paštekár....Résumé môjho "NAJ" na blogu SME nájtete TU Zoznam autorových rubrík:  Moja profesiaZ pohľadu obchodníkaKonzultingCESTOVNÝ RUCHpostrehy z ciestosobný názorpohľadyAnalýzyAUTO - testNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu