reklama

Slovensko, krajina zmien, alebo zrušme štátneho úradníka

Po dlhšej dobe som sa zastavil na Slovensku a cestoval z Bratislavy až na krajný východ. Potešila ma dialnica až po Žilinu a hlavne som sa zamyslel nad trojprúdovou cestou dialničného typu z BA do TT.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)
Obrázok blogu

Zaujala ma značka B19 a hlavne chronologia jej osadenia na predmetnej ceste diaľničného typu. Podotýkam, že mi neide o spochybňovanie bezpečnosti na cestách, ani nijako netúžim po menšej prikázanej vzdialenosti a vyššej rýchlosti na predmetnej ceste. Ide mi výhradne o princíp tvorby zákonov a predpisov na Slovensku.

Všetky informácie použité v článku sú získane z internetu.

Obrázok blogu

Všetko sa to začalo v novembri 2006, kedy sa na danom úseku osadili značky "Dodrž odstup" pri dodržaní maximálnej rýchlosti 130 km/hod. (Zdroj: http://www.bozpo.sk/public/poradna/doprava/06_mdpt1101.htm)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Následne sa z dvojprúdovej diaľnice prestavbou "stala" trojprúdová "diaľnica" s maximálnou rýchlosťou 130 km/hod a upozornením na dodržovanie bezpečného odstupu. Podľa mňa to bolo dobré riešenie, síce s nejakými chybičkami, ale ...

A potom to prišlo. (Voľby a zmena garnitúry)

Po politickej zmene na Slovensku sa štandardne robia "analýzy" (ktoré skoro nikto nevidel, ale argumentuje sa nimi stále) a jedna taká sa určite urobila aj ohľadom predmetnej trojprúdovej cesty medzi BA a TT. Záverom (predpokladám) bolo, že je potrebné zvýšiť bezpečnosť na danej ceste (lebo predchadzajúca politická garnitúra to dodrbala) a išlo sa na vec.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

K 1. novembru 2010 sa osadili na predmetnej ceste značky povoľujúce navyššiu rýchlosť na danom úseku vo všetkých troch pruhoch.

Obrázok blogu

A tieto boli následne doplnené o značku B 19, ktorá prikazuje najnižšiu povoleniu vzdialenosť od predchádzajúceho vozidla na 70 m.

Pozrime sa na hodnoty dopravného znalca, ktoré by sa mali dodržať pre jednotlivé rýchlosti.

Obrázok blogu


Zdroj: ( http://franko.blog.cz/0809/bezpecny-podelny-odstup )

Záver:

1. Odborníci pri maximálnej rýchlosti 110 km/hod. doporučujú bezpečnú vzdialenosť 55 m.Keďže im ide ozaj o bezpečnosť, tak DOPORUČUJÚ k tejto vzdialenosti pripočítať 10 m.
(55m + 10m = celkom 65 m - DOPORUČENÉ)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

2. Štátny úradník si "uvedomuje", že dbá o bezpečnosť nás vodičov a tak k znaleckým číslam ešte pridá ďalších 5 metrov, ALE už nám to prikáže!
(55m + 10m + 5m = celkom 70 m - PRIKÁZANÉ)

3. Policajt pokutuje pod 50 metrov. "Pri udeľovaní sankcie za nedodržanie predpisov tolerujú vzdialenosť medzi vozidlami až do 50 metrov," dodala hovorkyňa Prezídia Policajného zboru (PZ) Denisa Baloghová. Zdroj. Takže polícia rešpektuje čísla odborníkov. (Menej ako 50 m - POKUTOVANÉ)

Dajme tam značku min. 50 m a pokutujme za menej ako 50 m!

Návrh na šetrenie I.:
ZRUŠME štátneho úradníka, lebo je zbytočný. (Odborníci sa dokážu zhodnúť aj bez medzistupňa "riadenia)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Návrh na šetrenie II.:
Na predmetnej "diaľnici" by som doporučil rozdielne rýchlosti (90 km/hod - 130 km/hod - 130 km/hod) a dôsledné kontrolovanie predmetných prikázaných rýchlosti zo strany polície.

Slavomír Repka

Slavomír Repka

Bloger 
  • Počet článkov:  593
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nezaujíma ma, koľko stojí liter benzínu.Zaujíma ma, koľko zarábam ja.(kurňa, ten benzín je ale drahý)V roku 2005 (február) som na blogu SME začínal článkom PAŠTEKÁRIViac o mne a mojej práci nájdete na slavomir.skObývam krásnu časť zeme, nazývanú Slovensko. Bývam v dosahu hlavného mesta, ale aj hory a vodu mám blízko. Mimo rečou som východniar ;-), paštekár....Résumé môjho "NAJ" na blogu SME nájtete TU Zoznam autorových rubrík:  Moja profesiaZ pohľadu obchodníkaKonzultingCESTOVNÝ RUCHpostrehy z ciestosobný názorpohľadyAnalýzyAUTO - testNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu