reklama

Príprava na krízu. Čo sa dá urobiť teraz

Každý dobrý záhradkár vie, že pred zimou, je potrebné záhradku pripraviť a zazimovať. Každý dobrý vodič vie, že pred zimou je potrebné skontrolovať stav niektorých súčiastok, doliať zimné kvapaliny, vymeniť pneumatiky. Všetci vieme, že sa blíži obdobie, ktoré nebude veľmi príjemné a určite zhorší (alebo sťaží) podnikateľské prostredie. Bude asi nutné znižovať náklady, obmedziť investície, eliminovať prestoje a hromadu iných vecí bude treba upraviť, aby firma prežila v zdraví aj tento nápor. Ale vieme ako sa správa v tomto období každý dobrý majiteľ, alebo riaditeľ firmy?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (34)

Toto bude séria článkov z vlastnej skúsenosti získanej v dosť veľkom počte firiem a firmičiek, ktorými som prešiel.

Obrázok blogu

V nedávnej minulosti som nadviazal spoluprácu s firmou, ktorá má dohromady cca 70 zamestnancov v piatich strediskách. Takže by sa dalo povedať, že je to stredná firma, ktorá si už dnes uvedomuje, že „bude horšie" a dostatočne včas hľadá riešenia, aby prežila a pokiaľ možno počas krízy aj tvorila zisk. Áno, oni chcú tvoriť zisk.

Okrem takýchto firiem je možno (môj odhad) ďalších 70%, ktoré ak vôbec nad krízou rozmýšľajú, tak rozmýšľajú spôsobom ako prežiť blížiacu sa krízu.

Dva ciele stavané rozličnými pohľadmi do budúcnosti:
1.Čo urobiť, aby sme aj napriek kríze tvorili zisk? (Cieľ - tvoriť zisk)
2.Čo urobiť, aby sme aj napriek kríze prežili? (Cieľ - prežiť)

Čo sa stane ak prvá spoločnosť aj napriek snahe nesplní svoj cieľ? PREŽIJE!
Čo sa stane ak druhá spoločnosť aj napriek snahe nesplní svoj cieľ? NEPREŽIJE!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takže ak chcete prežiť, váš cieľ musí byť vyšší ako prežiť.

Ak chcete vy a vaša firma najbližšie obdobie prežiť, hľadajte riešenia ako zarobiť. Snažte sa používať zdravý sedliacký rozum, vašu podnikateľskú intuíciu, informácie, skúsenosti z minulosti, respektíve používajte pohľad nezainteresovanej osoby z vonku na vašu firmu (tzv. expert s kufríkom).

A sledujte moje ďalšie články, ktoré sú písané na základe skúsenosti získaných priamo vo firmách, s ktorými som spolupracoval, alebo spolupracujem.

PS: Myslíte si, že sa nedá bez dodatočných investícii ušetriť 500 € -1000 € mesačne (6 -12 tis. € / rok) vo firme s pätnástimi zamestnancami na troch pobočkách? DÁ!
A aj počas krízy sa to dá.

Slavomír Repka

Slavomír Repka

Bloger 
  • Počet článkov:  593
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nezaujíma ma, koľko stojí liter benzínu.Zaujíma ma, koľko zarábam ja.(kurňa, ten benzín je ale drahý)V roku 2005 (február) som na blogu SME začínal článkom PAŠTEKÁRIViac o mne a mojej práci nájdete na slavomir.skObývam krásnu časť zeme, nazývanú Slovensko. Bývam v dosahu hlavného mesta, ale aj hory a vodu mám blízko. Mimo rečou som východniar ;-), paštekár....Résumé môjho "NAJ" na blogu SME nájtete TU Zoznam autorových rubrík:  Moja profesiaZ pohľadu obchodníkaKonzultingCESTOVNÝ RUCHpostrehy z ciestosobný názorpohľadyAnalýzyAUTO - testNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu