reklama

Ako funguje marketing v oblasti školení

Dobre. Dobre preto, lebo prináša úspech v podobe príjmov a k tomu bol vytvorený marketing ako taký. Ak niečo funguje dobre znamená to, že to funguje obojstranne dobre. Ak funguje dobre marketing, nemusí to znamenať obojstrannú výhodu. Prečo? Lebo marketing funguje podľa pravidla, kto marketing financuje, ten zarába.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Dnešná doba je príhodná práve pre zvyšovanie kvalifikácie zamestnancov, lebo prichádza "tornádo" v podobe krízy a vieme si predstaviť aké budú dopady. Jednou z oblastí, ktorá sa najviac dotkne zamestnávateľa, ale aj zamestnanca bude znižovanie stavu zamestnancov.

Skôr, či neskôr bude mať každý zamestnávateľ pred očami úlohu, že potrebuje prepustiť x zamestnancov. Otázka je jednoduchá. Ktorých? Ale odpoveď jednoduchá nie je.

-----Takže použijeme najpoužívanejšie riešenie:
Prepustíme Joža, Evu a Ernesta. Časť Jožovej práce dáme Ivete, časť Ingrid a časť budem robiť ja. Evkinu robotu dáme Jane a Janinu robotu bude robiť z časti Dana a z časti Honza. Ernestovu prácu nejako zadelím medzi ostatných. Snáď to zvládneme. Ufff, hotovo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Janu, Ingu, Danu a Honza pošleme na školenie, aby vedeli, čo a ako.
Jednoduché, účelné, efektívne a hlavne lacné riešenie. Ako väčšina rýchlych riešení tak aj toto je dobré tak na 50%. Je síce jednoduché a účelné, ale o efektivite a "lacnosti" sa dá pochybovať.

A teraz sa pozrime na to, aké spôsoby školení nám ponúka trh:

-----Školenie
Zjednodušene by sa dalo povedať, že školenie je naučenie, resp. zaškolenie osoby do "tajov" daného remesla, respektíve činnosti. Spadá pod to aj opakované odskúšanie naučených činností za účelom zautomatizovania.

-----Výsledok školenia:
Školený pracovník po školení je (väčšinou) schopný samostatne vykonávať činnosť, ktorej bolo školenie venované. O jeho schopnosti samostatne vykonávať danú činnosť je presvedčený aj školiteľ (konzultant), ktorý to s ním nacvičoval. To znamená, že školená osoba po ukončení školenia môže OKAMŽITE vykonávať danú činnosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

-----Prednáška
Tu by sa jednoducho dalo povedať, že sa jedná o odprezentovanie vopred dohodnutej témy pred auditóriom. Počas prednášky je zvyčajne malá časť venovaná na otázky.

-----Výsledok prednášky:
Účastník prednášky na rozdiel od absolventa školenia dostáva určitú sumu informácii, bez ich odskúšania spolu s materiálmi z prednášky. Účastník prednášky nie je schopný okažite uviesť "získané" poznatky do praxe a ani prednášajúci nie je presvedčený, že daný účastník prednášky prijal a POCHOPIL do dôsledkov všetky povedané informácie.
Pre správne pochopenie odkazu prednášky je nutné, aby sa daná osoba znova a opakovane venovala získaným materiálom a svojim poznámkam, ak si ich robila.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

-----Seminár
Je to ďalšia forma, ktorá sa dá definovať ako forma výučby na vysokej škole s aktívnym vystupovaním účastníkov seminára.
Ak chcete svojich ľudí poslať na seminár, musíte si uvedomiť ich potenciál, pretože tam je NUTNÉ vedieť aktívne pracovať s poznámkami a byť dostatočne asertívny na aktívnu spoluprácu s prednášajúcim.

-----Výsledok seminára:
Dá sa zjednodušene povedať, že je taký istý, alebo veľmi podobný ako z prednášky. Tu veľmi záleží na človeku a hlavne jeho zapájaní do debaty počas seminára.

Otázka na zamestnávateľa pred rozhodnutím:
Čo dá vášmu zamestnacovi viac a najrýchlejšie použiteľných informácií, školenie, prednáška, alebo seminár?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak chcete mať aj potom výkonný a dobre spolupracujúci tím, zvážte individuálne potreby každého zamestnanca a potrebné zvyšovanie jeho kvalifikácie podriaďte jeho ľudskej podstate.
Každá firma chce úspešný a spolupracujúci tím, ktorý podrží firmu aj v časoch krízy. Každá firma potrebuje investovať do svojich zamestnancov, ale je potrebné zvážiť ich správnu investíciu.
V opačnom prípade viac úžitku prinesú peniaze hodené do kozuba. Aspoň chvíľu hrejú!

Skoro som zabudol.
Prečo si myslím, že marketing v tejto oblasti je dobrý?
Lebo dokáže predať "školenie" za cenu "prednášky".
Alebo naopak? To už nechám na vás.

Slavomír Repka

Slavomír Repka

Bloger 
  • Počet článkov:  593
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nezaujíma ma, koľko stojí liter benzínu.Zaujíma ma, koľko zarábam ja.(kurňa, ten benzín je ale drahý)V roku 2005 (február) som na blogu SME začínal článkom PAŠTEKÁRIViac o mne a mojej práci nájdete na slavomir.skObývam krásnu časť zeme, nazývanú Slovensko. Bývam v dosahu hlavného mesta, ale aj hory a vodu mám blízko. Mimo rečou som východniar ;-), paštekár....Résumé môjho "NAJ" na blogu SME nájtete TU Zoznam autorových rubrík:  Moja profesiaZ pohľadu obchodníkaKonzultingCESTOVNÝ RUCHpostrehy z ciestosobný názorpohľadyAnalýzyAUTO - testNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu