reklama

Udržiavanie tradícií - dobrý zvyk. Dnes Grinavský máj

Veľa tradícií sa do dnes zachovalo už iba v ústnom podaní a preto mám rád každú tradíciu, ktorá sa snaží zachovať čo najvernejší obraz minulosti. Na jednu takú, som bol v minulých dňoch pozvaný a výsledok nájdete v tomto článku

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nalejme si čistého vínka, keď už sa jedná o Pezinok, nie je tu všetko v poriadku. Iba posledný príklad:
Mesto zverejní 12.04.2017 vo vestníku verejného obstarávania zákazku za 5 miliónov eur, ale poslancom to pán primátor oznámi až 25.4.2017. Transparentnosť sama.

Ale nie o tom som chcel.

Posledné tri mesiace sa FB stránka, Chcem ZLEPŠIŤ Pezinok, venuje týmto "krásam" mestskej politiky, čo sa nepáči veľkému počtu poslancov a primátorovi. Dostávam rôzne maily a jeden z nich má približne taký obsah: Pán Repka, ak už nás poslancov toľko kritizujete, za veci, ktoré sa nám nepodarili, bolo by dobré, ak by ste aj vy zapojili svoje znalosti a skúsenosti v prospech Pezinka.
Pozývam Vás na dlhoročnú tradíciu stavania mája v Grinave, aby ste videli, že každý z nás sa snaží ZLEPŠIŤ Pezinok v možnostiach, aké sú mu dané a reálne možné. (Nepíšem doslovný mail, lebo je dlhý a obsahuje aj veci, ktoré nemajú nič spoločné s týmto článkom, ale mojou činnosťou v rámci Chcem ZLEPŠIŤ Pezinok.)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pozvanie som prijal a 30.4.2017 som o 13:40 naklusal do parku v Grinave, kde sa vztyčovanie mája realizuje. Čas stavania bol daný na 14:00, tak som sa popozeral po parku, skontroloval "nový" chodník, pozrel si na webe, ako park už mohol vyzerať (článok to môže byť zaujímavý), a čakal som na príchod Grinavskej "stavebnej čaty". 
 

Základ pracovnej čaty okolo "starostu"
Základ pracovnej čaty okolo "starostu" (zdroj: Aktivity Grinava)

Je radosť pozerať, ako sa pomaly schádzajú ľudia, ktorí držia spolu a každý z nich pozná svoje miesto. Zohratá partia ľudí, ktorí sa snažia zachovať tradície (toto je podľa informácie iba jedna z viacerých tradícii) a uchovávať ich pre ďalšie generácie.
Okrem tých "stavajúcich a zdobiacich máj" má táto tradícia aj dosť veľkú divácku odozvu, čo mňa osobne prekvapilo. Veľa mladých párov s deťmi sa prišlo pozrieť na náš Grinavský máj.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pre domácich bola určená aj minútka ticha za kamaráta, ktorý v minulosti nemohol chýbať pri každom stavaní mája, ale dnes už nebol, život vie byť aj smutný. 
Michal má srdiečko v korunách tohto mája...
 

Spomienka na Michala
Spomienka na Michala (zdroj: Aktivity Grinava)

Zostrih stavania mája v Grinave nájdete v tomto videu, so všetkým, čo k tomu patrí. Cca 50 minút ťažkej práce v dosť silnom vetri zhutnené do 6 minút.

Samozrejme, že tradície sú tradície a preto na záver nesmie chýbať ľudovka, dnes v podaní folklórnej skupiny Breza a pohostenie na domácom "ihrisku" v Bare Fine.

Folklórny súbor BREZA
Folklórny súbor BREZA (zdroj: Aktivity Grinava)

PS: Poslanci MsZ, ak bude niečo zaujímavé, tak nemám dôvod to nezverejniť. Nie som nepriateľ. Dnes to uhral Milan Grell, kto bude ďalší a aká bude téma, činnosť...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Použité foto:
Vlastný archív a fotky Aktivity Grinava 

Slavomír Repka

Slavomír Repka

Bloger 
  • Počet článkov:  593
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nezaujíma ma, koľko stojí liter benzínu.Zaujíma ma, koľko zarábam ja.(kurňa, ten benzín je ale drahý)V roku 2005 (február) som na blogu SME začínal článkom PAŠTEKÁRIViac o mne a mojej práci nájdete na slavomir.skObývam krásnu časť zeme, nazývanú Slovensko. Bývam v dosahu hlavného mesta, ale aj hory a vodu mám blízko. Mimo rečou som východniar ;-), paštekár....Résumé môjho "NAJ" na blogu SME nájtete TU Zoznam autorových rubrík:  Moja profesiaZ pohľadu obchodníkaKonzultingCESTOVNÝ RUCHpostrehy z ciestosobný názorpohľadyAnalýzyAUTO - testNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu