reklama

Bieda samosprávy je v rukách obyvateľov. Dnes Pezinok

Počúvame, ako tie naše samosprávy zle narábajú s majetkom mesta. Zažívame, ako samospráva (poslanci a primátor) komunikuje s obyvateľmi iba pred voľbami. Jednu takú (NE)komunikáciu vám predstavím v tomto článku vo forme grafov

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Pezinok, zaujímavé miesto pre život, ktorému už 4 volebné obdobia "velí" Mgr. Oliver Solga ako primátor, spolu s 25 poslancami.

Pezinok, vinárske mesto, kde pri prechádzke po hlavnej ulici nájdete niekoľko desiatok reklám na české pivo, ale reklamy na Pezinskú vinársku viechu napočítate na jednej ruke, ktorá môže mať aj pár prstov amputovaných.

Pezinských 5P pre budúcnosť
Pezinských 5P pre budúcnosť 

Už skoro rok je na FB skupina CHLAP Pezinok - Chceme Lepšieho Aktívneho Primátora (pôvodne: Chcem Zlepšiť Pezinok) a v rámci tejto skupiny sa z času na čas opýtame poslancov a primátora na nejaký pálčivý problém, formou mailu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako vyzerá taká komunikácia, si pozrite nižšie, na príklade tohto mailu , ktorý bol zaslaný 25 poslancom MsZ, primátorovi Pezinka a Hlavnej kontrolórke.
Mail bol zaslaný na poslanecké maily https://www.pezinok.sk/?yggid=184 aktivované na webovom sídle mesta Pezinok (....@pezinok.sk).
Zo štatistiky som vybral HK, ktorá mi na mail odpovedala a jej odpoveď jasne deklaruje, aké postupy zvolí a ako bude pokračovať. HK nehlasuje, preto som ju zo štatistiky vybral.

Klobúk dole Ing. Anna Sobotová, PhD. Hlavná kontrolórka Pezinka

Štatiska vychádza z týchto čísiel

25 x poslanec MsZ Pezinok

1 x primátor Pezinka

Poslanci, ktorí odpovedali na mail:

Otvorili a odpovedali na mail
Otvorili a odpovedali na mail 

Poslanci, ktorí otvorili mail, ale neodpovedali:

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Otvorili mail, ale neodpovedali. Dá sa povedať ignorujú obyvateľa
Otvorili mail, ale neodpovedali. Dá sa povedať ignorujú obyvateľa 

Poslanci, ktorí mail ani neotvorili (pravdepodobne nepoužívajú poslaneckú verejnú e-mailovú schránku, nakoľko väčšina z nich nikdy neotvorila ani predchádzajúce maily)!!!

Absolútni IGNORANTI internetovej doby
Absolútni IGNORANTI internetovej doby 

DOPLNENIE: Pán primátor Oliver Solga má pravdepodobne sprostredkované preposlanie mailu (predpokladám od poslanca Adama Solgu), lebo ani v minulosti nevykazoval otvorenie mailu, ale na niektoré maily reagoval.

Ako to vyzerá vo forme grafu? Strašne zle!

Pezinská komunikačná bieda
Pezinská komunikačná bieda 
Bez slov
Bez slov 

A ešte v percentuálnom vyjadrení:

1/5 (ne)kompetentných dokáže zareagovať
1/5 (ne)kompetentných dokáže zareagovať 

Poznámka na okraj

Ak by niekto chcel tvrdiť, že som na poslancov tvrdý, tak doplním, že aj z tých piatich, ktorí odpovedali, boli odpovede k položeným otázkam iba v troch. Ale odpovedali, tak som ich "uznal" všetky.

Jednoducho povedané, niektorí ignorovali otázky a daný problém, ale neignorovali obyvateľa.

Čo si z toho zobrať?

Jednoznačne aj táto analýza ukazuje, prečo je mesto Pezinok IBA tu kde je.

Nie, obyvatelia Pezinka, za tento stav nemôže primátor Oliver Solga.

Za tento stav môže obyvateľ Pezinka, ktorý nominoval (zvolil) do MsZ poslancov, ktorí stoja za prd. Sám primátor nezmôže nič, ak mu poslanci veci neodhlasujú. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

1. Obyvatelia by sa už teraz mali zamýšľať, koho budú najbližšie voliť do MsZ a za primátora!
2. Obyvatelia by sa už teraz mohli a mali spájať pre nový a krajší Pezinok. Dva mesiace pred voľbami už bude neskoro.
3. MsZ Pezinok potrebuje zmenu. Zmenu radikálnu, aby z predchádzajúcich poslancov nebolo v novom MsZ viac, ako 5 max. 10%, z tých terajších.
4. Mladí by sa mali aktivizovať, pokiaľ sa chcú podieľať na správe vecí verejných v Pezinku, ako poslanci MsZ, prípadne ako primátor. (Ak sa chcete podieľať na správe vecí v Pezinku, píšte na môj mail (nájdete ho na FB - link vyššie v texte) a ja Vám sprostredkujem stretnutie s ďalšími, ktorým ide o zmenu v Pezinku a už sa aktivizujú pre zmenu.)
 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Všetkym obyvateľom Pezinka:

Dnes poslanci neodpovedajú na môj e-mail, ale tak isto by neodpovedali na Vaše otázky, ak by ste čokoľvek chceli vedieť. 

Môj pohľad (viacerým sa páčiť nebude) je, že títo, nižšie menovaní dnešní poslanci MsZ by v budúcom MsZ byť nemali.
A je jedno, či nekomunikujú preto, že sa im nepáčim, že ma nemajú radi, že ich kritizujem, alebo sú (niektorí urazení).
Je jedno, že sú vo svojom obore dobrí, možno až výborní, ale ak pre akýkoľvek dôvod ignorujú obyvateľa, tak táto pozícia (primátor, alebo poslanec) nie je pre nich správna!

Poslanec a primátor si nemôžu vyberať komu budú a komu nebudú odpovedať. 
Verte, že ani Hlavnej kontrolórke sa nie najľahšie reagovalo, ale zvládla to veľmi dobre a som s jej odpoveďou stotožnený. A verte, že konkrétnu odpoveď som nedostal, ale urobila čo bolo v jej silách v danom momente. Nikto, ani ja nechcem zázraky. 

Ja chcem iba pozitívnu zmenu pre Pezinok
 

(môj súkromný subjektívny názor)

Títo poslanci by nemali ani kandidovať v najbližších voľbách

Dôvod je jednoduchý. Poslanec musí zastupovať každého obyvateľa!

Zastupovať znamená aj komunikovať! Títo nekomunikujú a selektujú!

 

Ing. Juraj Pátek

Ing. Marián Šipoš

Mgr. Adam Solga

Ľubomír Čech

Dipl. Ing. Milan Čech

Gabriel Guštafík

Mgr. Božena Mizerová

Mgr. Elena Jurčíková

prof. Ing. Elena Žárska, CSc.

Frantiek Féder

Drahomír Šmahovský

Mgr. Roman Šmahovský

Ing. Miloš Andel

Mgr. Jozef Mikláš

Mgr. Kvetoslava Štrbová

MUDr. Marián Pátek, MPH

Prof. Ing. Pavel Alexy, PhD.

prof. PaedDr. René Bílik, CSc.

Viktória Tahotná

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ing. Ján Čech

Mgr. Oliver Solga - primátor

Slavomír Repka

Slavomír Repka

Bloger 
  • Počet článkov:  593
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nezaujíma ma, koľko stojí liter benzínu.Zaujíma ma, koľko zarábam ja.(kurňa, ten benzín je ale drahý)V roku 2005 (február) som na blogu SME začínal článkom PAŠTEKÁRIViac o mne a mojej práci nájdete na slavomir.skObývam krásnu časť zeme, nazývanú Slovensko. Bývam v dosahu hlavného mesta, ale aj hory a vodu mám blízko. Mimo rečou som východniar ;-), paštekár....Résumé môjho "NAJ" na blogu SME nájtete TU Zoznam autorových rubrík:  Moja profesiaZ pohľadu obchodníkaKonzultingCESTOVNÝ RUCHpostrehy z ciestosobný názorpohľadyAnalýzyAUTO - testNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu